דיני משפחה בישראל – המדריך המלא

דיני משפחה בישראל

גם בתוך משפחה, כמו בכל חברה או קבוצה מסויימת, עלולות לצוץ לעיתים מחלוקות וקונפליקטים שצריך להסדיר מבחינה משפטית. דיני משפחה מהווים את אוסף החוקים והפסיקות הקשורים כולם לעניינים המשפטיים הסבוכים הללו, וכפי שתבינו מייד, מדובר בתחום נרחב ביותר הדורש פנייה אל עו"ד מקצועי ומיומן.

דיני משפחה – מה הם כוללים?

עולם דיני המשפחה סובב בעיקר סביב עריכת הסדרים והסכמים למיניהם הקשורים כולם לתא המשפחתי. דיני משפחה רבים חוקקו בנושא, המכסים כל תרחיש שעלול לעלות במסגרת המשפחתית של כל אחד מאיתנו. בין המקרים השכיחים שבהם מטפל כל עו"ד דיני משפחה ניתן ציין:

  • טיפול בתיקי גירושין – טיפול בכל נושא הגירושין מא' ועד ת', לרבות ייעוץ מקצועי בנוגע לאיזו ערכאה משפטית לפנות (בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני), ניסוח הסכמי גירושין, ייצוג מרשים בתביעות גירושין ועוד.
  • הסכמים – זהו למעשה התחום השכיח ביותר שבעקבותיו פונים אל עזרה משפטית, שכן כולנו יודעים עד כמה עריכת הסכם כלשהו בין בני משפחה (גם כאלה עתידיים) עלול להיות מלווה ברגשות שישאירו משקעים רבים. בין ההסכמים הנפוצים במסגרת המשפחתית ניתן לציין עריכת הסכמי ממון, הסכמי הורות משותפת, ידועים בציבור ועוד.
  • ירושות וצוואות – עריכת צוואות, טיפול בהגשת מסמכי צו ירושה וצוואה, ייצוג לקוחות בערעורים והתנגדויות באשר לצווים אלו.

יש לציין כי גם מקרים פליליים במשפחה כגון עבירות אלימות, מין וכו', נכנסים תחת ההגדרה של דיני משפחה והם מחמירים עם הנאשם בצורה ניכרת.

כיצד בוחרים עורך דין דיני משפחה מתאים?

חשוב מאוד להסתייע בעורך דין מקצועי ובעל ניסיון בכל מה שקשור לדיני המשפחה. מדובר בהחלטות כלכליות ברובן, שעשויות להשפיע על חייכם לשנים ארוכות ביותר. מסיבה זו יש להתקשר אך ורק עם עורך דין שמתמחה בדינים אלו ואינו עוסק בייצוג לקוחות בתחומים נוספים (למשל, דיני עבודה, תביעות רשלנות רפואית וכו'). כל זאת נכון כל עוד אין תחום אחר שמעורב במקרה, ובמקרים שכאלו כן יש להעדיף עורך דין שמתמחה במספר תחומים בו זמנית (למשל, פלילי + ענייני משפחה בעבירות אלימות). בנוסף, יש לקחת בחשבון כי כל עורך דין דיני משפחה פועל במרחב מאוד אינטימי וטעון רגשית, שהרי מדובר ביחסים בין בני משפחה קרובים. לכן, חשוב מאוד לבחון את אישיותו והכימיה הבין אישית ביניכם ולראות האם הוא או היא אכן מעניקים לכם תחושת ביטחון ויכולת לפתוח את הלב (והפה) בשיתוף פעולה פורה ומלא.

השאר תגובה

דילוג לתוכן